سبک های طراحی گرافیک
طراحی گرافیک همیشه زمینه تحسین و الهام بخش برای بسیاری از انسانها بوده است و همه ما نمیتوانیم صبر کنیم تا ببینیم چه چیزی پیش روی ماست.در این مقاله شاهد افزایش چندین ترند خاص و سبک های طراحی گرافیک هستیم و آنهارا باهم مرور میکنیم.
سرفصلهای سبک های طراحی گرافیک عبارتند از :
- عمق سه بعدی و واقع گرایی
- تک رنگ بودن
- فلزات براق
- شوق در تایپوگرافی
- پوشش تصویر و متن
- خط هنری
- کلاژ نقاشی با عکس
- تصاویر ساده شده
- تصاویر ایزومتریک
- رنگهای خاکی؛ حس قدیمی
- الگو و بافت
- طرح های هندسی
- مایعات
1. عمق سه بعدی و واقع گرایی اولین ترند از 13 ترندجدید سبک های طراحی گرافیک سال
ترند سه بعدی در سال 2019 به اوج خود رسید و مطمئناً سریع از بین نمیرود. فرصت های فناوری مدرن و قابلیت های نرم افزاری دراین روند به ما کمک میکنند. در سال 2020 ما شاهد ترکیب های بسیار جذاب 3D سبک های طراحی گرافیک بودیم. علاوه بر این برای خلاقیت بیشتر ، طراحان اغلب آن را با واقعیت های دیگر مانند عکس ها و اشیاء دو بعدی ترکیب می نمایند .
2. تک رنگ بودن
اخیراً شاهد گرایش طراحان گرافیک و وب با استفاده از جلوه رنگی تک رنگ بر روی تصاویر هستیم. به نظر میرسد این ترند اکنون به یک نسخه ساده تر تبدیل شده است. یک فیلتر رنگ تک رنگ به طور گسترده ای در عکس ها یا عناصر جزئی در ترکیب گرافیکی استفاده می شود.
3. فلزات براق
استفاده از مواد فلزی در سبک های طراحی گرافیک به یک راه فوق العاده برای برندسازی و طراحی محصول انتخاب شدهاست. طبق قانون ، این ترند نیاز به یک طراحی کلی مینیمالیستی دارد ، زیرا تمرکز برروی اثر فلزی دارد. ما میدانیم که طراحان بیشتر از تکنیک طلاکوب استفاده میکنند و این نشان دهنده تجملات ، کلاس و طعم خوب می باشد. درضمن میتوان اثر فلزی را بر روی سطوح مات و در هر رنگ نیز بدست آورد.
برای جذاب تر جلوه دادن این اثر ، متخصصان برندسازی این ترند را با ایجاد برجستگی برای قدرت بخشیدن هویت برند در کارت ویزیت ترکیب می کنند.
4- شوق تایپوگرافی
به منظور ایجاد ترکیبات خلاقانه و مدرنتر ، طراحان با تایپوگرافی زمان زیادی بازی میکنند. انتظار می رود این ترند در سال 2020 شکوفا شود.
تایپوگرافی را میتوان با گل های زیبا ، اشکال هندسی و عناصر خلاق تزئین نمود. تایپوگرافی هنری، مطمئناً راه حل مناسبی برای جلب توجه است. تایپوگرافی هنری در سال 2020 واقعاً برجسته خواهد بود.
وقتی صحبت از ضخامت فونت به زبان می آید همواره این را تداعی مینماید که هرچه فونت ضخیمتر و سنگینتر باشد گیرایی بیشتری را بههمراه می آورد.حروف ضخیم، در حال طغیان در دنیای طراحی گرافیک هستند. حروف ضخیم را در لوگوها ، پوسترها ، طراحی وب و حتی طراحی بسته بندی میتوان مشاهده نمود.
یکی دیگر از ترند های مهم تایپوگرافی، ترسیم اشکال با تایپوگرافی میباشد . به این معنا که استفاده از اشکال هندسی مانند دایره ، مستطیل و … را با سادگی و با استفاده از منحنی همراه مینمایند . شکل های مورد ترکیب می2توانند دو بعدی و حتی سه بعدی باشند.
شفاف بودن ” transparency ” در تایپوگرافی نیز بسیار مهم است. بخشهایی از کلمات که با یکدیگر همپوشانی دارند ، “تایپوگرافی مضاعف” با عناصر نیمه شفاف دیگر و یا با تایپوگرافی نیمه شفاف بر روی عکس ها و سایر عناصر طراحی ترکیبب نمود.
5. پوشش تصویر و متن
پوشاندن تصویر و متن یک تکنیک جدید برای دنیای طراحی نیست اما هنوز هم کاملاً مدرن به نظر میرسد. از آنجا که بخش بزرگی از تصویر را رونمایی نمیکند ولی به دستیابی به یک ظاهر مرموز و مینیمالیستی کمک میکند. طراحان به منظور دستیابی به جلوه مطلوب ، ریتمی را با استفاده از نقاشی تصویر و متن ادامه میدهند.
6. خط هنری
ترند تایپوگرافی و عناصر کلی که در طول سالهای 2018 و 2019 بسیار گسترده بوده اند ، اکنون در الگوهای هنری کاملاً مصور و انیمیشن در حال تحول میباشند. در اصل خط هنری یک شیوه تصویرگری شماتیک و ساده است. به همین ترتیب ، برای انتقال مفاهیم و ایده ها فوق العاده به نظر میرسد. این نوع ترند تماما تمیز ، ظریف و محجوب میباشد. خط هنری یکی از سبکهای مورد علاقه دکوراسیون در ترند طراحی گرافیک است.
طراحان در ترکیب عکسهای واقعی با تصاویر ساده بخشهایی از عکس را جایگزین میکنند و یا با عکس ها کاملا تعامل دارند. مشابه ترند doodling اما با بخش کاملاً بزرگتری برای بخش خلاقیت. استفاده از خلاقیت در این ترند قطعاً آن چیزیاست که شاهد آن خواهیم بود، زیرا این امر خلاقیت عظیم و فرصت هایی را برای خلق یک قطعه منحصر به فرد را پیش بینی میکند.
7. کلاژ نقاشی با عکس ها
Doodling به عنوان یک روند سرگرم کننده در دنیای تصویرگری آغاز شده است اما به سرعت چنان وسعتی پیدا نمود که ما آن را در طراحی های مختلف در وب مشاهده می کنیم.
هنگامی که در طراحی گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد doodling به شما کمک میکند تا به یک احساس غیر رسمیتر ، شخصیتر ، دست ساز و کلی سرگرم کننده تر از ترکیب برسید.
8. تصاویر ساده شده
استفاده از تصاویر در سبک های طراحی گرافیک اتفاق جدیدی نیست. در واقع ، طراحان غالباً تصاویر را برای انتقال مفاهیم و ایده ها و ارتباط بهتر پیام ها در اختیار دارند. هنگامی که صحبت از ترند طراحی گرافیک میشود ، تصاویر ساده انتخاب بهتری خواهند بود.
9- تصاویر ایزومتریک
تصاویر ایزومتریک که سالهاست که در لیست ترندها قرار دارند و از نظر منطقی ، تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته اند. این تصاویر اغلب برای طراحی اینفوگرافیک ، طراحی وب و طراحیهای پرزنتیشن مورد استفاده قرار میگیرند ، به دلیل توانایی آنها در بوجود آوردن یک شی سه بعدی در یک سطح 2 بعدی ، این سبک نیز فوق العاده مورد ترجیح قرار خواهد گرفت.
طراحی گرافیکی ایزومتریک به یک راه حل بصری کاملاً متحرک و فوق العاده جذاب میباشد. اخیراً استفاده اشیاء سه بعدی بر روی سطوح 2 بعدی واقعی تر شده است و این هر روز قابل لمس تر و واقعی گرایانه شدن می باشد.
10. رنگهای خاکی؛ القای حس قدیمی بودن در سبک های طراحی گرافیک
تمامی سبک های طراحی گرافیک قدیمی فراموش شدهاند ولی با این حال ، فراموش کردن دهه 1950 که فوق العاده شگفت انگیز بود قطعاً دشوار است. دهه 50 همچنان منبع بزرگی از ایده های ناب برای طراحان است. طراحان وب و گرافیک با استفاده از ظرافت های رنگی خاکی و تصاویر جوهر افشان دست ساز ، ریتمی جدید را ایجاد می کنند که احساس طراحی های دهه 50 را منتقل میکند. از این ترند و سبک قدیمی در برند سازی ، طراحی بسته بندی ، تایپوگرافی و حروف نیز استفاده میشود.
11. الگو و بافت یکی دیگر از ترندهای سبک های طراحی گرافیک
هنگامی که طراحی مسطح روی وب مسلط شد ، الگوها و بافتها تقریباً از صحنه خارج شدند. اکنون شاهد افزایش استفاده از الگوها و بافت هستیم اما اینها لزوماً به روش سنتی مورد استفاده قرار نمیگیرد. ترکیب چندین الگو در یک طرح یا تنها بخشهایی از الگوی پوشش داده شده بر روی تصویر ، یک هنجار خواهد بود.
همچنین میتوانید (بهترین کتاب های حوزه برندینگ) بخوانید.
12. طرح های هندسی
تمام گرافیستان و هنرمندان به شما خواهند گفت که همه چیز به اشکال هندسی پایه میرسد و از آنجا که بسیاری از طراحان در سبک های طراحی گرافیک خود به دنبال سادگی هستند ، استفاده از شکل های هندسی ساده نیز هنوز هم یکی از ترندهای پیشرو در این زمینه میباشد.
طرح های هندسی ممکن است ساده به نظر برسند اما برای ایجاد اشکال و تصایر بسیار سخت و زمانبر میباشد و این اوج هنر با اشکال هندسی را میرساند.
13. مایعات آخرین سبک از سبک های طراحی گرافیک
برخلاف اشکال هندسی که دارای لبهها و منحنیهای کاملاً ثابت هستند ، اشکال سیال خلاقیت ، چابکی و حرکت را نشان میدهند.
کنار گذاشتن لبهها راه دستیابی به ظاهری نرم است که بسیاری از طراحان خواهان آن هستند و بهاینکه آنرا از نو بسازند کمک میکند.
به همین ترتیب ، مطمئناً به ترند تبدیل میشود که اغلب با جلوههای دیگر ، مانند شفافیت ، رنگهای روشن و شیبهای رنگی ، انیمیشنها و… ترکیب میشوند.