برندینگ و اهداف آن

برندینگ و اهداف آن

چکیده:

فهرست مطالب

برندینگ و اهداف آن

برندسازی چیست؟

طراحی هویت و چهره بصری و ارتباطی یک برند به منظور تداعی مفاهیم و احساسات خاص در ذهن مشتریان است. هدف برندسازی این است که احساسی خاصی در مشتریان ایجاد کند و به آن‌ها بگوید که برند چه چیزی را نمایندگی می‌کند.

هدف برندسازی این است که برند را بتواند از رقبا متمایز کند تا توسط مصرف‌کنندگان شناخته شود.

هدف از ساخت یک برند، ارائه مدل کسب و کاری است که به یک تصویر برای برند خود نیاز دارد تا آگاهی برند مناسب ایجاد شود. این تصویر برند محصولات یا خدمات یک شرکت هستند.

در طول فرآیند برندسازی، ارزش‌ها و ویژگی‌های مشخص شرکت یا محصول که برند بر آنها تکیه می‌کند، تدوین می‌شوند. این ارزش‌ها در ارتباطات و طراحی منعکس می‌شوند تا ارتباطات صحیح را ایجاد کنند.

چرا برندسازی اهمیت زیادی دارد؟

برندسازی به این علت اهمیت دارد که شما به تنهایی نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید. برندسازی سفیر خاموش شما در هر لحظه و در هر نقطه تماس با مشتریانتان است.

برندسازی چگونه کار می‌کند؟

برندسازی هویت یک برند را توسعه می‌دهد تا واکنش های خاص و احساسات را در تماس با برند برانگیزد. هدف آن روشن کردن این است که برند نماینده چه چیزی است.

بازاریابی در مقابل برندینگ

حوزه های برندینگ و بازاریابی به هم نزدیک هستند تاجایی که گاهی اوقات به اشتباه به جای هم استفاده می شوند.

برندینگ پایه و اساس بازاریابی است. برندینگ مبانی استراتژیک، ارتباطی و بصری را تعریف می کند که در چارچوب آنها اقدامات بازاریابی توسعه می‌یابد.

با برندینگ می توان اقدامات بازاریابی را به صورت هدفمند برنامه ریزی و اجرا کرد.

بازاریابی

بازاریابی تبلیغ کوتاه مدت محصولات و خدمات است درحالی که برندینگ هویت منحصربه فرد برند را در دراز مدت ایجاد می کند.

بازاریابی ویژگی های خاص محصول را به گروه های هدف ارتباط می دهد درحالی که برندینگ رابطه با مشتریان خود را ایجاد می‌کند.

بازاریابی بر آنچه مشتریان می خرند تمرکز دارد درحالی که تمرکز برندینگ بر این است که مشتریان در ارتباط با برند چه چیزی احساس می‌کنند .

بازاریابی توجه مشتریان را جلب می کند و برندینگ توجه مشتریان را حفظ می کند.

اقدامات بازاریابی کمپین های رسانه های اجتماعی، تلویزیون، رادیو و چاپ هستند.

برندینگ پایه هر استراتژی بازاریابی خوب است

اگر واضح باشد که برند نماینده چه چیزی است، با چه گروه هدفی می خواهد ارتباط برقرار کند و با چه زبان بصری باید صحبت کند، تصمیم گیری در مورد شعارها، کمپین ها، بنرها یا پست هایی که در کنار برند هستند بسیار آسان تر خواهد بود.

این حتی از تصمیم برای کانال بازاریابی شروع می شود. تنها در صورتی که از گروه هدف و شخصیت برند آگاه باشید، می توانید پیام ها را در مکان مناسب قرار دهید.

برندینگ و اهداف آن

همچنین می‌توانید (خالص‌سازی یا پذیرش کلمات جدید)  بخوانید.

یک برند یک سازه زنده است و تصویر آن به طور مستقیم به چگونگی درک اقدامات و بیانیه های برند از بیرون و درون بستگی دارد.

برندسازی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

برندسازی جامع چهار عنصر اصلی دارد: استراتژی برند، ارتباطات برند، نام برند و طراحی برند. این‌ها همیشه باید در ارتباط با یکدیگر باشند تا یک تصویر کلی هماهنگ و جامع ایجاد کنند.

هویت برند

اولین گام، توسعه مبانی تعریف‌کننده هویت برند است. این‌ها شامل موارد زیر است:

گروه‌های هدف: تعریف یا توصیف مختصر مهم‌ترین گروه‌های هدف.

جایگاه‌یابی برند: تعریف عملکرد اصلی برند و موقعیت آن در بازار.

هسته برند: مشخصه اصلی برند که می‌خواهد در بلندمدت با آن مرتبط باشد.

هدف برند: بیانیه مختصر دلیل وجود برند.

بیانیه چشم‌انداز: بیانیه کوتاه از آنچه شرکت در آینده نزدیک به دنبال آن است.

ارتباطات برند

  • داستان‌گویی: از یک داستان برند برای ایجاد مبنای ارتباطات استفاده می‌شود.
  • ادعاکردن: ادعا بیانیه‌ای مختصر است که پیوندی به وعده برند برقرار می‌کند.
  • لحن: تعریف نحوه برقراری ارتباط خارجی و داخلی برند.

نام برند: بر اساس هویت برند تعریف شده، نام برند به صورت خلاصه تولید می شود.

طراحی برند: طراحی برند، ترجمه هویت برند به ظاهر بصری است.

لوگوی برند: لوگو، نشانه گرافیکی است که به عنوان نماد برند یا یک سازمان استفاده می شود.

تایپوگرافی برند: فونت ها و ترکیبات فونتی، جزء مرکزی طراحی برند هستند و بر خوانایی و ظاهر کلی تأثیر مستقیم دارند.

تصویر برند: تصویر برند تعریف کننده ویژگی تصویر یا مجموعه‌ای از تصاویر در بافت یک هویت برند یکپارچه است.

آیکون های برند: آیکون ها نمادهایی هستند که فرآیندها، ویژگی های محصول یا اشیا را به صورت ساده بصری سازی می کنند.

ارزش برندسازی خوب چقدر است؟

برندسازی، نشان دهنده همه آن‌چیزی است که برند نماینده آن است و اگر به خوبی اندیشیده و انجام شود، ارزش برند را افزایش می‌دهد.

برندسازی قوی برای موارد زیر سود رسان است:

  • هزینه های بازاریابی که می توانند به طور چشمگیری با ایجاد پایگاه مشتری وفادار کاهش یابند.
  • در هنگام معرفی محصولات جدید، ریسک کمتر است زیرا اعتماد به برند وجود دارد.
  • اعتماد کسب شده در برند و نتیجتاً احتمال ترجیح دادن محصول یا خدمات برند بالاتر است.